fredag, desember 23, 2005

God Jul =)

Da er det endelig blitt Lille Juleaften. Huset er fullt av små nisser, jeg har masse levende lys på rommet mitt, og peppekakehuset er pynta (Noe som betyr at jeg og broren min har smørt en haug melis utover hele huset, før vi klæsjer på så mye seigmenn og nonstop som overhodet mulig). Julefreden har senka seg sånn noen lunde over huset, og snart skal juletreet pyntes.

Jeg vil gjerne få si God Jul til alle de som av en eller anna grunn dumper innom her. God Jul til venner og fiender, de som er enige med meg og de som syns jeg er en komplett idiot, til politiske meningsfeller og motstandere, rett og slett til alle sammen!

Hilsen Mina med rød nisselue

33 Comments:

At 8:00 PM, Blogger . said...

God jul. ;)

 
At 8:24 PM, Blogger Kristoffer said...

GOd Jul til Sosialiste, får vel begynne å holde øye med denne bloggen også hehe.
Så nå ligger du tynt ann hvs du skriver noe feil:P Neida hehe.

God Jul og Godt Nyttår.

//Kristoffer.

 
At 8:52 PM, Blogger Mina said...

Huffameg, nå ble jeg skremt:P

God Jul fra Mina med rød nisselue

 
At 10:00 PM, Blogger Morten Drægni said...

God Jul Mina! Leser bloggen din med stor interesse - du skriver bra om mange interessante temaer.

Sitter på småbruket til familien i Nes i Ådalen med utedo, mange minus på termometeret, pynta juletre og en haug med pakker under treet. Greit nok, jeg elsker Oslo, men ingenting slår jul på landet!

 
At 12:17 AM, Anonymous Conad said...

Er stadig innom her og kikker - det er interessant å lese det du skriver. Jeg har tenkt å prøve å lure inn en og annen liberal tanke i ett sosialistisk hode - så vær på vakt.

Men, først jul!

God Jul og Godt Nytt år!

 
At 12:16 PM, Anonymous Astrid said...

God Jul, Mina! Du er så utolig kuul!

 
At 11:01 PM, Anonymous Hanne said...

God Jul, Mina! Man har forresten fått postveske til jul, og skal nå bestile en haug med JA til EU og andre fin-ideologi-buttons! :D hurra!

Hanne
-blånisse

 
At 12:59 PM, Blogger Mina said...

Morten Drægni:
God Jul til deg også. Jeg leser også bloggen din, og det står veldig mye bra der. Vi er jo stort sett enige virker det som;)

Jul på landet høres herlig ut! Jeg er hjemme på Lillehammer i år jeg. Ganske fint det også, her vi sitter med utsikt ut over Mjøsa.

Conad:
Veldig koselig at du leser og kommenterer her.
Lykke til med å liberalisere meg, folk har prøvd før;)

God Romjul og Godt Nyttår

Astrid:
Takk, takk, du er også knallkul! Veldig bra å være på gruppemed deg på Folkemakt!
God Jul

Hanne:
Min Kjære blå venn! God Jul! Du får gava de på nyåret, den er snart ferdig;)
Man gleder seg til å se den lille kapitalisten Hanne med postveske og buttons. Jeg føler at jeg har vært litt inspirasjonskilde ang. postveska.


God Jul til alle fra Rødnissen Mina

 
At 2:04 PM, Anonymous Bjørn Th said...

SV stuper og Høyre stiger på meningsmålingene, da blir det god jul i år også. Kan du ikke skrive en post om hva du synes om "Commanding Heights"?

 
At 4:42 PM, Anonymous Martin said...

God Jul, Mina. Vi er ikke enige i alt men du virker som en søt og grei jente og det er bra at du engasjerer deg for det du tror på. håper du koser deg i rom-julen.

 
At 12:01 PM, Blogger Mina said...

Bjørn Th:
SV stuper? Sist jeg skjekka var da SV på vei oppover? Og Høyre dalte så smått? Hm... Har du link til kildene dine?

Hvis Høyre stiger på bekostning av FrP er det greit nok for meg...

Skal snart skrive om Commanding Heights, må bare få sett den ferdig først. Har ikke fått sett alle episodene enda.

God Jul:]

(PS: la igjen kommentar på bloggen din...)

Martin:
"Vi er ikke enige i alt"
Nei vi er i grunn enige om ganske lite... Sånn bortsett fra at vi vil ha en bedre verden, færre fattige, mindre krig, bedre skole og andre generelle ting. Men vi kan da være venner for det!
Å engasjere seg for det man tror på er viktig. Det står det respekt av, uavhengig av partitilhørighet. Det er bra du også engasjerer deg, sjøl om meningene dine er så som så.

God Jul=)

 
At 1:23 PM, Anonymous Bjørn Th said...

Det var dette jeg tenkte på. Leste bare overskriften, og tolket som om det var Høyre som gikk fram :( Men det ble nå en god jul uansett.

 
At 4:00 PM, Anonymous Martin said...

"Nei vi er i grunn enige om ganske lite"...vi har ikke diskutert mye så det vet du jo ikke. enda. hehe

Men klart jeg jeg vil ha en bedre verden- men ikke samme fremtidsvisjon som du har. og klart jeg vil ha færre fattige, mindre krig og bedre skole. Men jeg har et helt annet syn på skolen enn du selv har, hvis du mener at friskoler er et onde som vi ikke trenger mer av.Det handler om konkurranse, som trenges i et voksende samfunn og det handler om frihet til å velge sin utdanning.

Den største forskjellen mellom meg og deg er nok at jeg tar med i beregningen av vi mennesker er åndelige vesener i mitt politiske syn.

Håper du fikk mye fint til Jul da, og at du hadde det kjekt med familien.

 
At 4:16 PM, Blogger Mina said...

Bjørn Th:
Aha! Sånn og forstå. Det er nok FrP det gjelder skjønner du... Men det er bra at jula di var bra uavhengig av det da;)

Martin:
Jeg har nå lest en del på bloggen din. Ut i fra det og kommentarene dine her trekker jeg den konklusjonen at vi er ganske uenige.

Poenget mitt var jo at vi er enige om de overordnede målene, men ikke veien dit eller midlet for å få det sånn. Vi vil begge ha en bedre verden, men vi er uenige om hva som er en bedre verden.

Jeg er også fullt klar over at vi er åndelige vesener. Det er blant anna derfor jeg er så opptatt av demokrati, folkestyre og likestilling mellom alle mennesker.
Jeg skal ikke begynne å legge ut om hvorfor mitt politiske syn er så mye bedre enn ditt nå. Jeg bare konstaterer at vi er uenige, men at du sikkert er en grei kar for det.

Jeg fikk masse fint:) Blant anna rødt Palestinaskjerf, svarte votter med rød stjerne og Che Guivara sokker. Man har venninner i SU må vite! Håper du også har hatt en fin jul hittil=]

 
At 4:59 PM, Blogger VamPus said...

Che Guevara-sokker? Høres ut som du har en verre venner enn VamPus?

Håper du for en fortsatt fortreffelig feiring av denne kapitalistiske høytid ;-D

 
At 1:00 AM, Anonymous Anonym said...

Che Guevara er jo det ultimate kapitalist symbol nå:D T-shjorter, Genser, krus, sokker, dørmatter, plakater, skjerf, banner, bilder, film..

Han er da et fortreffelig, dog ironisk kapitalistisk merkevare-


PS: Mang en kapistalist som har tjent seg rik på Che Guevara effekter..

PPS: Mexicanske sweat-shops (kjent for sine kummerlige arbeidsforhold) produserer Che Guevara T-skjorter.. så til alle dere som trodde det kanskje var "fair trade" eller pengene dere bruke på kommi-effekter gikk til å støtte opp om deres sak... vel... NEI! hehehe..

Lenge leve kapitalismen

 
At 2:51 AM, Anonymous Martin Drange said...

Hehe. Hvilket parti tror du jeg sympatiserer sterkest med egentlig? Jeg vedder en tier på at du tar feil i det du faktisk tror.

Palestina-skjerf ja..jeg vurderer å lage mitt eget Israel-skjerf.Det hadde vært noe dèt. Ingen har flere fiender enn det landet, så noen burde jo sympatisere med dem også. Er jo tross alt de som faktisk støtter fred og viser gjennom handlinger at de gjør det.Der har Abbas-gutten noe å lære.Ja de har sine feil de også, men ærlig talt er Israel et forbilde for sine arabiske naboer.Vi i Vesten har en tendens til å forvente for mye av Israel og for lite av deres fiender.


Jeg har uansett fått et gullsmykke, noen filmer, musikk, gensre, fjellsko, regntøy, gavekort på klær og gavekort på kinobilletter.

 
At 12:30 AM, Blogger Mina said...

VamPus:
Det med Che sokkene var vel ganske humoristisk og litt ironisk ment:P Jeg er ikke av de som løper rundt og hyller Che ukritisk...

Jeg har herlige venner som faktisk strikker votter sjøl med rød stjerne på til meg.

Jul? Kapitalistisk? hva er det Vampus hinter til? Jul er da en kristen tradisjon som starta lenge før noen i det hele tatt hadde tenkt tanken på kapitalisme.

Men God Jul til deg også;)

Anonymous:
Ganke ironisk at det systemet han kjempa så i mot nå bruker ham for å tjene penger. Men budskapet hans når jo ut da...

Noe anna som er rart er å se tolvåringer traske rundt med Che Guovara T-skjorte uten å ane hva han gjorde eller hva han sto for...

Martin Drange:
På bloggen din har du akkurat skrevet at det måtte bli KrF hvis du skulle meldt deg in i noe, så da er det vel det. Tidligere har jeg sett mye ros av FrP der. I de første kommentarene dine her snakka du varmt om liberalisme... Men nå ser det ut som du lander på KrF. Deg om det...

Israel-skjerf faktisk. Lykke til!
Jeg vil ikke påstå at Israel er det landet med flest fiender. De har jo blant anna en alliert i USA....
Å påstå at det bare er Israel som vil ha fred er litt søkt. Mange Palestinere vil også ha fred. Men prøv å sette deg inn i deres situasjon. Tenk hvis noen plutselig hadde bestemt at Norge skulle deles i to og at jødene skulle få den ene delen? Og de som bodde i områdene jødene tok over ble undertrykt av jødene?
Ikke misforstå, jeg har aldeles ikke noe i mot jøder. Jeg skjønner at de skulle få et eget land. Men selvfølgelig blir det konflikter når noe slikt blir gjort. Og Israel er ikke engler de heller. Den muren er ikke akkurat med på å lage fred...

Huff, skal ikke forvirre meg inn i en diskusjon om konflikten mellom Israel og Paletsina... Veldig kompliserte greier. Hvorfor kan vi ikke alle bare være venner?

Jeg annbefaler å bruke gavekortet på kino på Narnia;)

 
At 1:12 AM, Anonymous Martin said...

Deler av liberalismen ja. Men du burde vite at FRP ikke er et liberalistisk parti. De er en god blanding av liberalisme, sosialisme og konservatisme.

Å ja. Mange palestinere vil ha fred. Og jeg har aldri sagt noe annet. Men de som styrer av palestinerne, vil tydeligvis ikke det. Det viser deres handlinger. Det samme kan man ikke si om de som styrer i Israel. Derfor håper jeg veldig sterkt at det ikke blir Likud, men Kalima som vinner neste valg- det er avgjørende for freden. Og det er også helt avgjørende at Abbas setter i gang med noen tiltak snart. Som å avvæpne Hamas som har Israels utslettelse i sitt charter.

Den muren du snakker om redder flere liv hver eneste dag. Israel har sagt gjentatte ganger at muren skal ned når det blir fred. Terroristene selv ( hvorav de fleste er det man definerer som palestiner-arabere ) sørger for at muren holdes oppe. Når Abbas sørger for palestisnske terror-grupper er maktesløse, kun da kan det bli fred, kun da kan det bli snakk om en tostatsløsning og kun da kan muren bli revet. Det meste av muren er forresten et gjerde hvis man skal være pirkete på det.

Jeg håper vi kan alle være venner en dag, jeg også...*sukk*

Og Narnia skal jeg gå å se. Lover deg ;) Gleder meg som en unge. Visste du forresten at C.S Lewis var kristen? Han ble det etter en samtale med J.R.R Tolkien ( Ringenes herre ) som også var kristen. Man finner en del referanser til bibelen i Narnia. F.eks løven ( Jesus blir i bibelen omtalt som løven av Juda ) og løven blir brutalt drept men våkner opp igjen, akkurat som Jesus.

 
At 1:05 PM, Blogger Mina said...

Det er ikke jeg, men du som før har skrevi at FrP er et liberalistisk parti (i en av de første kommentarene dine). Jeg meinte ikke at FrP er et liberalistisk parti, de er en blanding av mye rart. Det jeg meinte er at du har rost både FrP OG liberalsime... Skjønner?

Konflikten mellom Israel og Palestina er veldig komplisert. Noe anna kunne vi vel ikke vente da vi plutselig tok landet fra et folk og ga det til et anna. Noen palestinere er voldelige, og det går ut over hele folket.

Den muren kan man jo diskutere i en halv evighet, men jeg meiner den er med på å øke uenighetene. Mange palestinere føler seg veldig tråkka på og innesperra. Jeg tror den er med på å øke rekruteringa av de som er villige til å bruke vold. Du kan heller ikke stikke under en stol at palestinerne har blitt undertrykt og at Israel nå er betydelig større enn det det var til å begynne med, på bekostning av Palestina.

Men, over til noe hyggeligere:)
Narnia var helt fantastisk. Bare fortsett og glede deg;) Jeg visste faktisk at Lewis var kristen, og siden jeg har lest boka x antall ganger har jeg lagt merke til de "kristne" refferansene. Det samma finner du i Ringenes Herre.
Okey, gjettelek. Tror du jeg er kristen?

 
At 4:02 AM, Anonymous Martin said...

Ja men hvis jeg har skrevet at de er et liberalistisk parti, legger jeg meg flat og beklager det for det er de jo ikke =)

Å ja konflikten er komplisert og mange palestinere lider.Det synes jeg jo selvsagt er forferdelig- og akkurat derfor håper jeg at de kan få sin egen stat, så det kan bli fred mellom de to folkeslagene.Når grunnlaget for at muren er der i det hele tatt, er pga terror, er det isåfall veldig ironisk hvis muren er grunnlag for at flere palestinere blir rekruttert til å bli terrorister. Men det gjør ikke dermed behovet for muren mindre. Det gjør jo behovet enda større isåfall. Dessverre. Ond sirkel det der.

Skal se Narnia imorgen jeg.Godt å høre at du digget den! =)

Om jeg tror at du er kristen? Tja..ikke godt å si. Du kan jo være interresert i religion og kristendommen selv om du ikke er kristen. Min stebror er ikke kristen men han kan så sykt mye som har med kristendommen å gjøre. Vi ender alltid opp å snakke om det når vi treffes =P

 
At 12:59 PM, Blogger Mina said...

Da er vi hvertfall enige om at Palestinerne bør få sin egen stat sånn at det kan bli fred der.

Jeg er faktisk kristen. Jeg kommer fra en ganske "kristen" familie. Jeg konfirmerte meg i kirka. Da jeg var mindre sang jeg i barnekor i Sjømannskirka i Alfas del Pi (Spania). Jeg har flere venninner som er med i tensing (tre av dem er forresten SUere...:P).
Men jeg er ikke sånn streng mørkemann kristen. Jeg tror ikke rock, dans, alkohol osv er synd!

Fortell meg hva du synes når du har sett Narnia da;)

 
At 12:00 PM, Anonymous Martin said...

Hvorfor er du ikke med i Krf da?

Uansett, jeg så Narnia..og jeg må nok dessverre si at jeg...

..er IKKE skuffet!! Den var knusedigg! Så mange paraleller man kunne trekke med bibelske fortellinger! Løven var jo rå! og da den ble ofret må jeg innrømme at øyekroken ble en anelse fuktig..men det gikk jo bra til slutt =)

Forresten, kan vi to gjøre en avtale? At du kommenterer alt jeg skriver og jeg kommenterer alt du skriver?Enkelt og greit.Håper du går med på det.Isåfall kan du jo få lov til å begynne allerede nå på noen av de nyeste jeg har skrevet

( sitter på skolen nå...*sukk* )

 
At 12:12 PM, Blogger Mina said...

Jeg er ikke med i KrF fordi jeg er uenig i mye av det de meiner... Dessuten er det ingen motsetninger mellom SU og kristendom;)

Narnia er herlig ja! Men huff, ofringa var småskummel. Da er man glad man har armkrok å krype inn i! Man elsker snille slutter!

Jeg skal gjøre så godt jeg kan med å kommentere hos deg, men nå som skolen begynner igjen får jeg mindre tid til å henge på blogger...sukk...

Men heldigvis begynner jeg ikke på skolen før i morra! Moahahaha!
(Hvilke klasse går du i forresten?)

 
At 12:20 PM, Anonymous Martin said...

Siste året. Tegning form og farge.
du da?

Hva er det du er uenig med Krf i da? Deres politikk er jo bygd på kristen moral og etikk.Og du sier jo at du er kristen selv.De er det eneste partiet i norsk politikk som trekker frem at vi er åndelige vesener. Og partiet du er med i kræsjer jo helt med dem i noen av deres mest vesentlige saker.

 
At 1:56 PM, Blogger Bjørn Th said...

Ingen motsetning mellom SU og kristendom? Det står å lese i Frederich Hayeks "The Road to Serfdom" at induvidualsimen, kontra sosialsimen "og alle andre former for totalitære styresett" har en slags direkte sammenheng med kristent verdisyn. Ikke det at jeg forsår hva han mener med det, men Hayek var ikke så dum at det kan være direkte galt. Ser man på Djupedal får man vel også noen årsaker til at KrF og SV ikke er venner...

 
At 7:36 PM, Blogger Mina said...

Martin:
Jeg går 1. klasse Almenn. Jippi...
Jeg er for eksempel uenig i kontantstøtte og homofilt ekteskap. Jeg vil også gjerne skille kirke og stat. Hvorfor påstår du at KrF er det eneste partiet som trekker fram at vi er åndelige vesener?

Bjørn:
Aldri stol blindt på noe noen meiner bare fordi de er smarte!
Hittil har jeg enda ikke møtt noen saker i SU som kræsjer med min kristne tro. Tankene om rettferdighet, likeverd og at vi skal hjelpe de som har det dårligere enn oss er sentralt i begge deler.

 
At 9:04 PM, Anonymous Martin said...

Fordi det står i Krf sitt politiske program. Står det i noen av de andre partienes program? Det tviler jeg på.

Hvorfor er du imot at fedre eller mødre skal få være hjemme med barna sine?

Krf har faktisk gått inn for at de vil skille kirke og stat de også.

Så du er kristen men du er for homofilt ekteskap. Det er ganske selvmotsigende, siden du går imot Guds ord ved å støtte det.Tenkt på at man må lære sine barn i fremtiden at mann og mann gifter seg og kvinne og kvinne? mange småbarn vil bli usikre på sin kjønnsidentiet.Det er temmelig alvorlige greier vi snakker om. Å normalisere det vil ødelegge fremtiden for mange av våre barn.To interresante linker om emnet:

http://homofili.com/

http://www.ekteskapet.no/

 
At 12:12 AM, Blogger Mina said...

Martin:
"Står det i noen av de andre partienes program? Det tviler jeg på."
Hver forsiktig med å komme med antakelser du ikke har begrunnelse for...

Jeg meiner at kontanstøtte er med på å holde fast ved et kjønnsrollemønster der kvinner er hjmme med barna i stede for å jobbe... (Vi tar den diskusjonen seinere, ok?)

Vil KrF skille kirke og stat? Nytt for meg... Har vel ikke fulgt godt nok med da.

Jeg føler ikke det er selvmotsigende og kjempe mot diskriminering av folk på grunn av legning, som er noe de ikke kan velge sjøl og samtidig være kristen. Vi må ta i betraktning at Bibelen er skrevet for veldig lenge sida. Jeg tror det er feil og skummelt å ta alt som står der helt bokstavelig.

Vi trenger ikke lære barna at det mann og mann gifter seg, men vi kan lære dem å være tolerante ovenfor folk som er anderledes og at alle er like mye verdt. Jeg tror ikke homofilt ekteskap vil føre til at barn blir usikre på sin kjønnsidentitet. Hvorfor meiner du at det kan ødelegge framtida for barna våre? Meiner du homofili er skadelig? Det er jo heller ikke slik at vi vil få flere homofile sjøl om de får lov til å gifte seg. Vi får kanskje flere som våger å leve som den de er. På den annen side får vi nok færre selvmord fra folk som føler seg fanga og undertrykt fordi de elsker en av "feil" kjønn.

 
At 12:07 PM, Anonymous Martin said...

Diskriminering? De kan jo inngå partnerskap. Ekteskap har alltid vært for mann og kvinne og burde alltid kun være for mann og kvinne.Årsaken til det er at det er det eneste opprinnelig naturlige. Mann og kvinne er det eneste som matcher biologisk, for å lage nytt liv.Før eller siden vil man vel argumentere for at det er diskriminering av tre personer som er kjærester at de ikke får gifte seg også, og så får de vel det igjennom før eller siden tenker jeg meg.

Ja vi kan være tolerante og vi skal være tolerante. Helt enig. Men du undervurderer ekstremt virkningen av ekteskap mellom to av samme kjønn hvis du tror at det ikke har innvirkning på samfunnet, og på oppdragelsen av våre barn. Mange blir lesbiske, bifile, og homofile pga omstendighetene. Et eller annet som har hendt med dem. Det er i mange tilfeller pga påvirkning.For å forhindre selvmord begått av homofile, burde man heller ha steder de kan gå å få støtte, og folk de kan snakke med. Å kjønnsnøytralisere ekteskapet er et gigantisk skritt i feil retning, og det er definitivt ikke verdt det selv om det redder noen liv. Dèt kan man som sagt løse på andre måter.

 
At 2:56 PM, Blogger Mina said...

Det de fleste mennesker ser på som det viktigste i livet er å gifte seg og få barn... Homofile kan ikke gjøre noen av delene. Jeg skjønner ikke hvorfor enslige kan få adoptere, men ikke homofile. Er det bedre å leve med en mor eller en far enn to mødre eller to fedre?
Jeg tror faktisk ikke det. Løsningen for homofile som vil ha barn blir gjerne enten å bli kunstig befrukta eller at to lesber og to homser går sammen og får to barn. Så "tar de" et barn hver. Syns du det er en god løsning?

Meiner du virkelig at folk blir homofile på grunn av omstendigheter i samfunnet? Hvor mange tror du vil velge å være homofile hvis de har valget? Samfunnet har fremdeles ikke akseptert det helt, og det er fortsatt noe unormalt og litt skummelt. Mange syns fortsatt det er ekkelt.
Uansett om homofili hadde vært kult, kunne jeg personlig aldri levd som homofil. Jeg får rett og slett ikke sånne følelser for jenter... Jeg tror ingen omstendigheter kan "gjøre meg homofil".

"Et eller annet som har hendt med dem."
Homofili er ikke noe som hender deg, det er noe du er. Man blir ikke homofil fordi noen i familien er det.

"For å forhindre selvmord begått av homofile, burde man heller ha steder de kan gå å få støtte, og folk de kan snakke med"

Det virker nesten som du meiner homofili er en slags sjukdom eller plage. For mange er det helt naturlig. Det er ikke noe de skal trenge å få hjelp til å snakke om. Da er det noe feil i samfunnet vi lever i!

 
At 12:33 AM, Anonymous Martin said...

Du misforstår tydeligvis totalt hva jeg mener. Nei jeg tror ikke at du kunne blitt lesbisk nå. Men hadde det skjedd ett eller annet som påvirket deg sterkt da du var liten, så ja- da kunne det bidratt til å endre din kjønnsidentitet og du ville gjerne syntes gutter var ekle idag, uansett hvor uvirkelig det kan høres ut.

Jeg har ikke sagt at homofili er en sykdom, eller en plage- men det er ikke opprinnelig naturlig.Og ja, for en hel del er det helt naturlig. Men for de som av en eller annen grunn vil ta sitt liv pga det, så må de få snakket med noen.Og dèt antar jeg vi er enige i.Det hjelper deg lite at du vrir og vender på det jeg sier.

 
At 4:13 PM, Blogger Mina said...

Det er mulig at veldig sterke opplevelser i barndommen kan påvirke din seksuelle legning. Men homofilt ekteskap og homofile med barn er neppe en så sterk opplevelse. Det er forresten bra du ser at homofili for mange er helt naturlig. DET naturlige faktisk.

Formulerte meg litt klønete i forrige innlegg. Selvgølgelig skal homofile som vil ta selvmord få hjelp og noen å snakke med. Det jeg syns er så utrolig feil er at det fremdeles er folk som føler seg så uakseptert på grunn av legningen sin at de vil velge døden framfor å leve i det samfunnet. Det skremmer meg og skuffer meg!

Unskyld hvis du føler jeg vrir på det du sier, det er kverulanten i meg som gjør seg gjeldende... Helt ubevisst...

 

Legg inn en kommentar

<< Home